Websites

Meer leads genereren met een professionele website

Als ondernemer ben je veel tijd kwijt aan het werven van klanten. Je pakt de telefoon en je belt een potentiële klant op met de vraag of jij iets voor hem kan betekenen. Of je stuurt een e-mail naar een contactpersoon die je uit jouw netwerk heb mogen ontvangen. Nu kun je ook jouw website gebruiken om leads te genereren. Via de website geef je informatie over jouw diensten en producten en geef je de mogelijkheid aan klanten die interesse hebben om met jou in contact te komen. Toch is lead generation via je eigen website een bijzondere tak van sport en alleen met een goede en professionele website ben je in staat om het maximale eruit te halen. Daarom kies je ook voor ons, want wij kunnen een professionele website creëren en ervoor zorgen dat je meer leads ontvangt!

Meer leads genereren met een professionele website
Yannick

Vragen over dit artikel?

Neem contact op met Yannick Vendelmans Contact opnemen

Internetbureau Wux ontwikkelt jouw website van A tot Z

Een goede website is meer dan het digitale uithangbord van jouw bedrijf. Natuurlijk heb je een mooie website nodig waar relevante informatie op staat en die jouw bedrijfsstrategie, normen en waarden uitstraalt. Maar je wilt ook dat klanten eenvoudig contact met je kunnen opnemen. Door je te bellen, een e-mail of een bericht te sturen of om een offerte bij je aan te vragen. Een professionele website zorgt zonder twijfel voor een extra boost en meer klandizie. Tenzij je de klant niet op de juiste manier weet te benaderen. Een te drukke website kan er al voor zorgen dat klanten snel afhaken en de website verlaten terwijl een te simpele website juist ervoor zorgt dat klanten geen vertrouwen hebben in jouw bedrijf. Hoe zoek je de juiste balans tussen informatievoorziening, betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid? Bij Wux zit alle expertise onder één dak, wij kunnen niet alleen een professionele website bouwen, maar ook een duidelijke online strategie formuleren. Daarnaast kunnen wij ervoor zorgen dat de website zodanig is ingericht dat deze niet alleen overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is, maar ook goed geïndexeerd wordt door zoekmachines zoals Google. Dat maakt ons een interessante partij voor bedrijven die graag aan de slag willen met hun online zichtbaarheid en die meer leads willen genereren!

Passende online strategie

Om meer leads te genereren is het cruciaal dat de doelgroep bekend is. Wij kunnen een uitgebreid onderzoek doen naar de doelgroep zodat je jouw hengels in de juiste vijver uitgooit. Daarnaast creëren wij op basis van jouw wensen en doelen een passende online strategie die als drijfveer wordt gebruikt om een professionele website te creëren. Dat houdt in dat wij een website creëren die er niet alleen goed uitziet, maar die ook de juiste informatie bevat en de mogelijkheden aan potentiële klanten biedt om heel eenvoudig contact met je op te nemen. De juiste balans is dé succesformule tot meer leads.

Marketingstrategie afstemmen op de online strategie

Een website wordt voor een deel niet vanzelf gevonden en je zult er aandacht aan moeten besteden om meer bezoekers naar jouw website te krijgen. Meer bezoekers betekent meer leads en dat betekent ook meer omzet. Met een goede marketingstrategie kunnen wij niet alleen je doelen helder op papier zetten en naar wens uitvoeren zodat het verkeer naar jouw website groeit, maar wij kunnen ook duidelijke analyses maken van de kosten die hiermee gemoeid zijn. En ervoor zorgen dat de baten ook opwegen tegen de kosten. Een goede en positieve return of investment zorgt uiteindelijk voor een gezonde verhouding tussen de investeringen die je doet en de winst die je maakt.

Offerte aanvragen

Geïnteresseerd? Vraag een vrijblijvende offerte aan.

Welke onderdelen zijn belangrijk bij het genereren van leads?

Het moge duidelijk zijn dat een professionele website met de juiste informatie, die gebruiksvriendelijk is en technisch goed in elkaar steekt voor meer leads zorgt. Maar welke onderdelen van de website zijn nu echt belangrijk en zorgen ervoor dat je meer leads binnenkrijgt? Vaak kom je tot de ontdekking dat een frisse aanpak nodig is wanneer je bezoekersaantallen blijven groeien, maar het aantal leads stagneert. Door een professionele website te bouwen en deze te optimaliseren kun je de grote bezoekersaantallen uiteindelijk omzetten naar potentiële klanten en relevante leads die je kunt opvolgen.

Een sterke landingspagina

Een sterke landingspagina die straight-to-the-point is zorgt er uiteindelijk voor dat een klant blijft hangen en meer informatie over jou en jouw dienstverlening en/of product wilt lezen. Het is niet alleen belangrijk om op deze pagina duidelijk te zijn in wat je doet en waarom je het doet, maar ook waarom het voor de klant haast noodzakelijk is om van jouw diensten of producten gebruik te maken. Een goede waardepropositie zorgt er uiteindelijk voor dat een klant getriggerd raakt om met jou in contact te komen.

Call-to-actions (CTA’s)

Call-to-actions zijn onmisbaar als je meer leads wilt genereren en een goede CTA zet een bezoeker aan om een handeling op jouw website te verrichten. Of dat nu het downloaden van een e-book, het aanmelden voor een nieuwsbrief of een aanvraag voor een offerte is. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van hoe je klantgegevens kunt verzamelen en kunt opvolgen. Het is essentieel dat CTA’s in de juiste dosering en op strategische plaatsen op de website worden geplaatst. Dan is de kans dat een gebruiker een handeling verricht het grootst.

Less is more

Een propvolle website met lappen tekst, een zee aan afbeeldingen en een oneindige opsomming van diensten en producten schrikken potentiële klanten eerder af dan dat zij getriggerd worden om contact met je op te nemen. Daarom zeggen wij ook “less is more”. Met een juiste balans kun je klanten veel beter bedienen en motiveren om zijn gegevens bij jou op de website achter te laten. Ook bij het plaatsen van formulieren is het belangrijk om niet te veel informatie te vragen. Vaak zijn kleine contactformulieren die slechts uit een naam, e-mailadres en telefoonnummer al voldoende om het eerste contact met een potentiële klant te kunnen leggen.

Een uitgestippeld conversiepad

Een professionele website zonder uitgestippeld conversiepad is haast gedoemd te mislukken. Daarom is het belangrijk om dit aan de website toe te voegen. Een conversiepad bestaat uit verschillende onderdelen en geeft eigenlijk weer hoe een klant over de website surft en hoe een bezoeker uiteindelijk geclassificeerd mag worden als relevante lead en potentiële klant. Het conversiepad bestaat grotendeels uit relevante en strategisch geplaatste CTA’s, landingspagina, bedankpagina’s en formulieren. Daarnaast is het belangrijk om een conversiepad te blijven toetsen en te optimaliseren. Alleen door het toetsen en optimaliseren krijg je niet alleen een beter idee van wie je doelgroep is en waar de behoeftes liggen, maar zorgen we er ook voor dat je meer relevante leads genereert.

Hoe wij te werk gaan

Wij vinden het belangrijk dat jij jouw doelen haalt en tevreden bent met het aantal leads die jouw website genereert. Het proces bestaat dan ook uit het definiëren van jouw wensen en doelen en om deze af te stemmen en te verwerken in een sluitende online strategie. Vervolgens kunnen wij jouw website bouwen die over de juiste informatie en gegevens beschikt zodat je direct van start kunt met lead generation. Bij Wux weten wij van A tot Z hoe je een website tot een succes maakt en hoe je bezoekers laat converteren. Wij grijpen iedere uitdaging met beide handen aan en onze experts staan voor je klaar om jouw wensen en doelen te realiseren.

Testen, toetsen en optimaliseren

Nadat wij de opdracht hebben voltooid begint de fase waarin je leads gaat genereren. Maar er is geen tijd om te verslappen. Je website moet continu getest en getoetst en waar nodig geoptimaliseerd worden. Zeker wanneer blijkt dat er bepaalde afhaakmomenten zijn die we moeten tackelen. Door het gedrag van de bezoekers te analyseren kunnen we beter bepalen welke aanpassingen er nodig zijn om nog meer leads te genereren. Dit kunnen simpele zaken zijn, zoals het verplaatsen van een CTA tot aan het compleet herschreven van een belangrijke landingspagina. Door het optimaliseren kunnen wij je website relevant maken en houden en ervoor zorgen dat het aantal leads blijft groeien.

Geef het bijna volledig uit handen

Een sluitende online strategie, sterke marketingstrategie en een professionele website vormen samen de kern van een goedlopend bedrijf die bezoekers weten te converteren naar klanten. Door het genereren van leads kun je in contact komen met potentiële klanten die in jouw dienstverlening en/of product geïnteresseerd zijn. Je hebt nu ook een goed idee wat het internetbureau Wux voor jou hierin kan betekenen. Wij hebben een jong en fris team van specialisten die op alle fronten jou kunnen helpen bij het maken van zowel de online- als marketingstrategie en het bouwen van een website die leads genereert. Uiteraard is het primaire doel hierin om jouw wensen en doel te verwezenlijken. Wil jij met ons kennismaken en de mogelijkheden bespreken? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op of vraag direct een offerte aan!

Offerte aanvragen

Geïnteresseerd? Vraag een vrijblijvende offerte aan.

Gerelateerde blogs

Lees ook andere blogs van de specialisten van Wux. Die uit eigen ervaring en met hun kennis en expertise meer informatie geven over online marketing.

Alle blogs bekijken