Een website met relevante content en die op het gebied van techniek is geoptimaliseerd, wordt sneller door de zoekmachine, zoals Google als relevant gezien. Met als voordeel dat het een positieve invloed heeft op de ranking van jouw website.
SEO staat voor Search Engine Optimization en het optimaliseren van jouw website is nodig om jouw rankings in de zoekmachine, zoals Google te verbeteren. Door hoger te ranken trek je meer bezoekers naar jouw website en is de kans op een conversie het grootst. Echter is het niet alleen van belang om hoger in Google te staan, maar ook om de goede rankings te behouden. Daarom is goede SEO ook een tijdrovende klus!
SEO kan een dagtaak zijn, want feitelijk is het continu draaien aan knoppen om ervoor te zorgen dat pagina’s worden geoptimaliseerd en dat de techniek van de website wordt verbeterd. Daarnaast moet je alle aanpassingen toetsen en screenen om ervoor te zorgen dat deze een positief effect op de rankings hebben en zul je actief relevante links naar jouw website moeten vergaren. Daar heb je zelf als het goed is weinig tijd voor en daarom schakel je ook de hulp in van een SEO expert.
SEO is geen klus om naast je uitgebreide takenpakket er even bij te doen, want je hebt echt een SEO expert nodig die SEO begrijpt en weet aan welke knoppen er gedraaid moeten worden om tot een beter resultaat te komen. De SEO specialist moet kennis hebben van de techniek van een website, de content en linkbuilding. Want deze drie pilaren zorgen ervoor dat de organische vindbaarheid van jouw website beter wordt.
Nu kun je iemand inhuren en aan het werk zetten, maar er hangt een pittig prijskaartje aan een goede SEO expert. Daarom is het helemaal niet een gek idee om SEO uit te besteden. Aan onze SEO specialist die jou kan helpen met het maken van een goede SEO strategie en om het organisch verkeer te laten groeien.
Een goede SEO specialist kijkt naar de content op de website, de techniek en de autoriteit. Een SEO specialist weet ook precies aan welke knoppen hij moet draaien om ervoor te zorgen dat het organisch verkeer groeit. Wanneer één van deze drie pilaren niet op orde is, loop je het risico dat je bezoekers misloopt. SEO is dan ook een bijzondere tak van sport en alleen met hulp van een SEO specialist kan jij voor meer traffic naar je website zorgen.
Met content bedoelen wij artikelen, landingspagina’s en blogs die op jouw website staan. Maar content is niet alleen tekst. Het kunnen ook afbeeldingen en video’s zijn. De SEO specialist kijkt kritisch naar of de content juist is geschreven en of de afbeeldingen en video’s de juiste informatie bevatten zodat Google deze goed kan indexeren. Waar nodig worden artikelen herschreven en/of aangepast. Zodat de juiste zoekwoorden in de teksten zijn verwerkt. Een SEO specialist doet dat in de regel niet zelf, maar samen met een content creator, de afdeling online marketing of een extern tekstbureau dat gespecialiseerd is in het schrijven van SEO geoptimaliseerde teksten.
Een SEO specialist kijkt ook of je wel de juiste zaken op het gebied van content doet. Zo wordt bloggen door veel bedrijven nog geweerd, omdat ze er geen tijd voor hebben of niet de relevantie zien. Maar bloggen en over actualiteiten schrijven is juist een belangrijk onderdeel om hoger te ranken. Wanneer je nog niet blogt zal de SEO specialist zeker adviseren om hiermee te beginnen. Uiteraard kan hij of zij je hierbij helpen.
Met technische SEO bedoelen wij eigenlijk de techniek achter de website. Dat moet op orde zijn zodat je website stabiel en snel is en geen defecten heeft. Zoekmachines, zoals Google zijn enorm streng en kunnen een website minder goed of in extremis helemaal niet indexeren. De SEO specialist kijkt zorgvuldig naar de techniek en brengt in kaart welke SEO optimalisatie er nodig is om de website weer relevant te maken.
Allereerst kijkt de SEO specialist naar of Google jouw pagina wel kan vinden. Google stuurt dagelijks een spider naar de website die deze crawlt. Om Google een handje te helpen heeft een website sitemaps nodig. De SEO specialist zorgt ervoor dat de sitemaps er zijn en ook goed zijn ingedeeld. Daarnaast wordt via een robots.txt bestand aangegeven welke pagina’s niet geïndexeerd mogen worden. Bijvoorbeeld de inlogpagina voor het backend van jouw website.
Een SEO specialist kijkt ook naar hoe snel je website is. Google hecht veel waarde aan zowel snelle als responsie websites. Als er zaken zijn die jouw website onnodig vertragen dan kun je er van uitgaan dat de SEO expert deze problemen aanpakt.
Autoriteit is een belangrijk onderdeel van de SEO strategie en website autoriteit verkrijg je door een goede domeinnaam, de permalinks en structuur van je website en hoeveel pagina’s naar jouw website linken. Dat laatste wordt ook wel linkbuilding genoemd. Linkbuilding is belangrijk om autoriteit te kweken, maar ook de domeinnaam, de leeftijd van de domeinnaam en hoe de pagina’s zijn ingedeeld spelen een belangrijke rol in hoe relevant Google jouw website vindt.
Een goede domeinnaam is een treffende domeinnaam die niet te lang is en ook raakvlakken heeft met het onderwerp van de website. Het heeft weinig zin om een domeinnaam te kiezen die niets met het onderwerp of met de diensten of producten die je aanbiedt te maken heeft. Een SEO specialist kijkt hier ook naar.
De paginastructuur is heel belangrijk en met paginastructuur bedoelen wij hoe de URL’s worden opgebouwd. Google kijkt evenals de SEO experts met een kritisch oog naar de permalinks. Deze moeten correct zijn om ervan te kunnen profiteren. Een SEO specialist zal ook wijzigingen aandragen mochten de permalinks niet op orde zijn. Om het duidelijker te maken geven wij een aantal voorbeelden.
Voorbeeld van een goede permalink: …/artikelen/seo-specialist
Voorbeeld van een slechte permalink: …/category/20220214/seo_specialist
Wux is hét online marketingbureau dat jou helpt om jouw zichtbaarheid in de zoekmachines te verbeteren. Met meer dan 15 jaar ervaring hebben wij de kennis in huis om via technische SEO, linkbuilding en unieke content de zoekmachine optimalisatie voor jouw website uit te voeren. Hoe gaan wij te werk?
Voordat wij de nodige verbeteringen kunnen uitvoeren is het belangrijk om te weten wat de huidige positie van de website is. We maken inzichtelijk welke zoekwoorden reeds aanwezig zijn en welke pagina’s door de zoekmachine al als relevant worden gezien. Daarnaast kijken wij ook naar welke zoekwoorden ontbreken en welke pagina’s verbeterd moeten worden. Wij kijken tevens naar de techniek en welke verbeteringen er nodig zijn voor een betere ranking. Daarnaast kijken wij ook naar de autoriteit van de website.
Na de uitgebreide analyse kunnen wij een duidelijk beeld vormen van wat er moet gebeuren om de zichtbaarheid van jouw website in de zoekmachine te verbeteren. Het plan van aanpak wordt uitvoerig met je besproken en je krijgt ook een duidelijk beeld op welk termijn de verbeteringen aan jouw website worden uitgevoerd. Na het akkoord gaan onze SEO specialisten driftig aan de slag! De SEO werkzaamheden worden conform afspraak uitgevoerd met als doel om hoger in Google te komen.
Tijdens het optimaliseren wordt de techniek van de website beetgepakt, de juiste content geschreven en gepubliceerd en worden er actief relevante links naar jouw website vergaard. Een combinatie van deze drie taken zorgt ervoor dat de zoekmachine jouw website als relevant gaat zien en hoger in de zoekresultaten plaatst. Met als doel om meer bezoekers naar jouw website te trekken en een hogere conversie te behalen.
Wanneer alle optimalisaties op het gebied van SEO zijn doorgevoerd is het tijd om te toetsen of de optimalisaties effect hebben. Zoals eerder omschreven is SEO continu draaien aan knoppen om ervoor te zorgen dat Google jouw website als relevant ziet en ook blijft zien. Dat houdt in dat er continu verbeteringen en updates moeten plaatsvinden. Zo garandeer je dat je actueel en relevant blijft en dat Google je niet alleen meer autoriteit geeft, maar ook hoger in de zoekresultaten plaatst.
Heb je vragen over SEO? Of wil je weten hoe Google te werk gaat? Hieronder vind je antwoorden op de meest gestelde vragen die betrekking hebben op SEO. Staat een antwoord dat je zoekt er niet bij? Neem dan contact met ons op! Wij beantwoorden graag jouw vragen met betrekking tot SEO.
SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. SEO is een specialisme dat zich richt op het verbeteren van de inhoud op landingspagina’s, de techniek van de website en de linkstrategie.
Een SEO specialist kijkt naar een aantal belangrijke zaken die jouw positie in de zoekmachines, zoals Google kunnen bepalen. Denk hierbij aan paginastructuur, de inhoud van de landingspagina’s, de laadtijd van een website en het gebruik van de juiste zoekwoorden.
SEO staat dus voor zoekmachine optimalisatie en SEA betekent zoekmachine adverteren (Search Engine Advertising). In de regel zorgt SEO voor organisch (gratis) verkeer naar een website terwijl je met SEA betaalt voor traffic. Met SEA kun je meer invloed uitoefenen op hoeveel bezoekers er naar jouw website surfen, maar hier zijn dus wel aanzienlijke kosten aan verbonden.
Voor het optimaliseren van websites, het schrijven van goede content en het vergaren van relevante links naar jouw website heb je een specialist nodig die niet alleen weet waar hij of zij mee bezig is, maar ook de tijd heeft om deze taken naar behoren uit te kunnen voeren. Binnen een organisatie wordt vaak een SEO specialist aangenomen of het bedrijf kiest ervoor om SEO uit te besteden aan een online marketingbureau.
Een SEO strategie helpt je om een duidelijk plan van aanpak te maken met wat er nodig is om je posities in Google te verbeteren. Daarnaast bevat een SEO strategie ook plannen voor de lange termijn en duidelijke richtlijnen om de vindbaarheid van jouw website niet alleen te vergroten, maar ook om je huidige sterke posities in de zoekmachines te behouden. De SEO strategie wordt in de basis geformuleerd door de SEO specialist.
SEO specialisten zijn mensen met kennis van hoe je een goede SEO strategie formuleert en deze vertaalt naar concrete acties waarmee je zoekmachine optimalisatie voor een website of blog kunt uitvoeren. Hiervoor werkt een SEO expert nauw samen met zowel webdevelopers als de afdeling online marketing en content creators.
Er zijn enorm veel parameters die bepalen of Google jouw website als relevant ziet. De belangrijkste onderdelen zijn inhoud met de juiste zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden, een snelle website met een duidelijke paginastructuur en autoriteit. Deze zaken zorgen er grotendeels voor of de zoekmachine jouw website relevant vindt en indexeert. Hoe beter je deze zaken voor elkaar hebt des te hoger je in de zoekresultaten komt te staan.
Zullen we je tijdens een vrijblijvend strategiegesprek bijpraten over hoe wij andere klanten hebben geholpen met hun webwinkel, hoe we jouw businesscase zouden aanvliegen en hoe je een digitaal zaak opbouwt die méér oplevert maar minder kost?
Kennismakingsgesprek