SEO

Hoe kom ik met mijn bedrijf hoger in Google?

Je bent met jouw bedrijf actief op het Internet. Je hebt een website of een webshop en misschien heb je deze wel speciaal laten bouwen door een erkende webdesigner. Toch zie je dat het aantal bezoekers niet om over naar huis te schrijven is en dat je alleen met forse investeringen traffic naar je website kan trekken. Hoe zorg je ervoor dat je de kosten kan drukken en dat het organische verkeer naar jouw website stijgt? Dat leggen wij jou allemaal uit in dit artikel.

Hoe kom ik met mijn bedrijf hoger in Google?
Mike

Vragen over dit artikel?

Neem contact op met Mike Cornelisse Contact opnemen

Wat is organische verkeer?

Laten we het eerst eens hebben over de terminologie, want organisch verkeer heb je vast en zeker weleens voorbij horen komen of misschien heb je er weleens iets over gelezen. Organisch verkeer wil eigenlijk zeggen dat mensen jouw website met behulp van zoekopdrachten in de zoekmachine, zoals Google vinden en dan ook bezoeken. Organisch verkeer is theoretisch gezien gratis, omdat de zoekmachine jouw website indexeert en op basis van een bepaalde zoekterm in de zoekresultaten plaatst. 

En daar zit de uitdaging! Want hoe zorg je ervoor dat jouw website als één van de eerste naar voren komt als mensen met een bepaalde zoekterm zoeken. Het is nu eenmaal een feit dat je op z’n minst op de eerste pagina van de zoekresultaten moet staan om kans te maken op gratis verkeer en het liefst een positie binnen de top 5 zoekresultaten. Dan is de kans op traffic het grootst. Binnen veel bedrijven is het een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie om de SEO op orde te brengen, want dan is de kans op een positief resultaat het grootst.

Wat is SEO?

Nog zo’n term die je wellicht hebt gelezen of gehoord; SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization en met SEO verbeter je dus de vindbaarheid van je website. Maar hoe? SEO bevat veel onderdelen die geoptimaliseerd moeten worden voordat je kunt denken aan positieve resultaten en gratis verkeer. Er zijn een aantal zaken belangrijk als we praten over SEO.

Techniek

Allereerst moet je website technisch in orde zijn. Dat houdt in dat de website overzichtelijk, responsive en snel moet zijn. Onze webdesigners houden rekening met deze zaken tijdens het proces van het ontwerp en de ontwikkeling van de website. Zodat er in ieder geval op techniek niets valt aan te merken op de prestaties. Naast een geoptimaliseerde techniek is het ook belangrijk dat de techniek het toelaat dat de website door de bots van een zoekmachine gevonden kunnen worden en dat er zaken, zoals een sitemap aanwezig zijn. Dit zijn tools die je ranking helpen te verbeteren.

Design

Niet alleen de techniek is van belang, maar ook het design van de website. Je website moet overzichtelijk zijn en er moet een duidelijke navigatie aanwezig zijn. Die jouw klanten of partners helpen om de juiste informatie en/of producten of diensten te vinden. Zoekmachines hechten hier veel waarde aan. Onze webdesigners houden hier dan ook rekening mee en zorgen ervoor dat het design niet alleen aansluit op jouw bedrijf, maar ook geschikt is voor de zoekmachine.

Content

Content is een belangrijke factor die bepaald of een zoekmachine, zoals Google jouw website als relevant beschouwt. Te weinig content is evenals teveel content killing voor jouw business en hier moet je een goede balans in vinden. Onze contentspecialisten en tekstschrijvers weten precies welke content er geplaatst moet worden en doen uitgebreide analyses om de juiste zoektermen in de tekst te verwerken. Daarmee verhoog je de kans aanzienlijk dat je met jouw website of webshop hoog in de zoekresultaten van de zoekmachine komt te staan. 

Content bestaat uit landingspagina’s, blogs en afbeeldingen. Een goede landingspagina is informatief en zodanig opgesteld dat er een goede balans is tussen tekst en visuele objecten. Zoals foto’s, buttons en formulieren. In de regel zijn landingspagina’s niet groter dan 2000 woorden. Een blog is eveneens een informatief artikel, maar dan over een specifiek onderwerp en is in de basis niet groter dan 1000 woorden. Ook in blogs worden teksten met visuele objecten afgewisseld. Afbeeldingen zijn cruciaal voor een goede contentstrategie en moeten niet alleen de juiste afmetingen bevatten, maar ook de juiste ALT-tags om door de zoekmachine gevonden te worden.

Autoriteit

Autoriteit is eveneens belangrijk, maar lastiger te vergaren. Je kunt immers niet tegen Google zeggen dat je een expert bent op een bepaald gebied. Zoiets moet natuurlijk groeien. Maar je hebt er wel invloed op. Zorg ervoor dat specialisten in jouw vakgebied jou zien als een expert en dat ze bijvoorbeeld op hun websites links naar jouw content plaatsen. Daarmee bouw je autoriteit op. Ook als je veelvuldig content over een specifiek specialisme plaatst kan een zoekmachine jou op den duur gaan zien als een autoriteit op dat gebied. Onze tekstschrijvers en contentspecialisten weten evenals onze marketeers hoe ze de autoriteit van jouw bedrijf kunnen laten groeien.

Offerte aanvragen

Geïnteresseerd? Vraag een vrijblijvende offerte aan.

Waarom kiezen voor Wux?

Je wilt ontzettend graag meer bezoekers op je website of in je webshop verwelkomen, maar je hebt geen idee hoe je dit aanpakt. Of je behaald geen succes met de optimalisaties die je tot op dit moment hebt uitgevoerd. Een goede SEO strategie is feitelijk continu draaien aan de juiste knoppen en dat is een tijdrovend en kostbaar proces. Daarom is organisch verkeer ook theoretisch gratis, want ondanks dat je niet voor het daadwerkelijk verkeer betaalt, investeer je wel fors in specialisten die jouw website optimaliseren.

Het nadeel is dat een SEO-specialist in de basis alleen kennis heeft van het één of het ander en je hebt eigenlijk meerdere specialisten nodig die je helpen met het technische aspect van de SEO en de content die op je website wordt geplaatst. Je bent dus genoodzaakt om met meerdere partijen in zee te gaan om met SEO aan de slag te gaan. Bij ons heb je dat probleem niet, want alle expertise zit bij Wux onder één dak! Dat maakt ons een stuk interessanter voor bedrijven en medewerkers die binnen de organisatie verantwoordelijk zijn voor de online marketing strategie.

Van A tot Z

Wij hebben de expertise en kennis in huis om jouw online vindbaarheid van A tot Z te verzorgen. Wij kunnen niet alleen een goede website of webshop voor je bouwen, maar ook de juiste content plaatsen en autoriteit kweken. Het is een allesomvattend plan dat wij ook wel de online marketing strategie noemen. Onder deze paraplu vallen alle zaken die ook maar iets met jouw platform te maken hebben. Van het genereren van organisch verkeer tot aan het versturen van een nieuwsbrief en van het plaatsen van een bericht op Instagram tot aan het beschikbaar stellen van een app voor op de smartphone. De mogelijkheden zijn eindeloos terwijl je jezelf misschien afvraagt welke zaken voor jouw organisatie het belangrijkst zijn. Daarom heb je ons nodig, want onze specialisten op het gebied van online marketing kunnen jou helpen om een goede strategie te formuleren.

Online strategie bedenken en uitvoeren

Tijdens een goed gesprek worden alle wensen en benodigdheden inzichtelijk gemaakt en met de kennis van online marketing kunnen onze specialisten vaak op basis van de meetings een duidelijke strategie formuleren. Welke zaken doe je wel of niet en hoe wordt het beschikbare budget geïnvesteerd? Maar niet alleen het bedenken van een online strategie is belangrijk, maar nog belangrijker is het uitvoeren van het plan. Wux doet dat voor jou! Zodra jij het plan met betrekking tot de online strategie hebt goedgekeurd, gaan de wielen draaien. Onze experts gaan voor je aan de slag en binnen een mum van tijd kunnen wij de eerste resultaten met jou delen.

Het samenstellen van een online strategie bevat een aantal belangrijke zaken. Allereerst worden jouw doelen gedefinieerd. Wil je het online bereik van jouw firma laten groeien of juist meer leads genereren? Of wil je echt een complete webshop bouwen en diensten of producten gaan verkopen? En natuurlijk moet er ook rekening worden gehouden met een budget. 

Stilstaan is achteruit gaan

Alleen het bouwen van een goede website, het plaatsen van de juiste content en autoriteit kweken is niet voldoende om jouw hoge ranking in een zoekmachine te garanderen. Want zoals eerder geschreven is SEO het continu draaien aan knoppen. Daar kunnen wij jou ook bij helpen! Met de juiste tooling kunnen wij analyses maken in hoe jouw website of webshop presteert en wij kunnen inzichtelijk maken welke verbeteringen er moeten plaatsvinden om jouw ranking te waarborgen. Uiteraard kunnen wij deze benodigde optimalisaties ook voor je uitvoeren! Zo blijf je altijd scherp op je positie in de zoekmachine en zal het organische verkeer blijven stijgen. 

Aan de slag met SEO!

Je hebt nu een goed beeld bij wat SEO is, welke zaken belangrijk zijn en hoe je aan de slag kunt gaan met SEO. Dat SEO een belangrijk onderdeel binnen jouw online marketing strategie is staat buiten kijf. Maar je hebt nu ook meer informatie over hoe Wux jou kan steunen in dit proces en jou kan helpen om het organische verkeer te laten groeien. Bij Wux hebben wij een jong en fris team van specialisten die op alle fronten jou kunnen helpen om de online strategie niet alleen op papier te zetten, maar ook om deze uit te voeren! Wil jij eens kennismaken en de mogelijkheden met ons bespreken? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op of vraag direct een offerte aan!

Offerte aanvragen

Geïnteresseerd? Vraag een vrijblijvende offerte aan.

Gerelateerde blogs

Lees ook andere blogs van de specialisten van Wux. Die uit eigen ervaring en met hun kennis en expertise meer informatie geven over online marketing.

Alle blogs bekijken