Twee UX-designers van Wux bespreken psychologische triggers voor een conversiegericht webshopdesign.
Webdesign Webshop

7 psychologische triggers achter een conversiegericht webshopdesign

Psychologie is de geheime motor achter conversie. Grote e-commerce spelers als Amazon en Booking.com weten het al jaren: het brein van je klant bepaalt of je webshop verkoopt. Mensen kopen op gevoel en impulsen, en rationaliseren hun keuze pas achteraf. Als webshop eigenaar, UX-designer of marketeer kun je daar maar beter op inspelen. Een goede conversiegerichte webshop is meer wetenschap dan toeval: door te begrijpen hoe je klant denkt en kiest, kun je het ontwerp daar slim op afstemmen.
marketeers werken aan social media management op het kantoor van internetbureau Wux.
Online marketing

Jouw gids voor slim social media management

Social media vergt planning; zonder goede structuur raak je al snel het overzicht kwijt en loop je achter de feiten aan. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 52% van de marketeers aangeeft dat het bijhouden van een actieve aanwezigheid op meerdere platforms hun grootste uitdaging is. Zonder handige tools wordt social media al snel een tijdrovende puzzel. Gelukkig kan het ook anders: met een slimme aanpak en handige hulpmiddelen houd je je socials moeiteloos onder controle. In dit artikel kijken we hoe jij je socialmediakanalen efficiënter kunt beheren.
Twee collega’s van Wux bespreken een AI-strategie aan tafel.
AI

Hoe AI waarde toevoegt aan je bedrijf

Overal klinkt de belofte dat AI gouden bergen oplevert. Maar hoe maak je die belofte waar? Hoe zorg je dat AI meer wordt dan een hip experiment en daadwerkelijk euro’s oplevert voor jouw organisatie? In dit blog nemen we je mee langs alle aspecten om van losse data en probeersels te groeien naar volwassen AI-oplossingen die kosten besparen, omzet verhogen of risico’s beperken. We bespreken wat AI-waarde eigenlijk inhoudt, de voorwaarden voor succes, een praktisch 5-stappenplan van data naar actie en hoe je de businesswaarde van AI meet en bewijst.
Teambespreking over hoe een website EAA-conform gemaakt kan worden.
Webdevelopment Website
9 minuten

Wat betekent de European Accessibility Act voor jouw website?

Meer dan 4,5 miljoen Nederlanders hebben een visuele, auditieve, motorische of cognitieve beperking en lopen online nog steeds tegen onnodige obstakels aan. Om daar verandering in te brengen, is sinds 28 juni 2025 de European Accessibility Act (EAA) van kracht. Deze wet verplicht organisaties om hun digitale diensten toegankelijk te maken voor iedereen. In dit blog lees je wat de wet precies inhoudt, waarom het is ingevoerd, voor wie het geldt, welke toegankelijkheidseisen eraan verbonden zijn en hoe je jouw website in een paar heldere stappen op orde brengt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 13
wordpress webshop specialisten
Zwaaiende emoji

Remco Back-end developer

Hoe kunnen we ook jouw bedrijf laten groeien?

Het team van Wux staat voor je klaar om samen te werken aan jouw online groei. Neem vandaag nog contact op om te ontdekken hoe wij bedrijven zoals dat van jou elke dag succesvoller maken.

Kennismakingsgesprek