Dame zit achter haar bureau te werken met drie computer schermen
Profielfoto Sanne Leenders

Sanne Leenders

Content marketeer

Over Sanne

Sinds 2019 zit ik met m’n neus in de content met een focus op teksten die echt iets teweegbrengen. In de afgelopen jaren heb ik vooral geschreven voor internationale bedrijven, maar in 2024 besloot ik het roer om te gooien en mijn pen (of toetsenbord) te richten op iets dichter bij huis. Zo belandde ik bij Wux, waar ik momenteel werk als content marketeer.

Met mijn achtergrond in International Business en Communicatie- en Informatiewetenschappen heb ik een stevige basis. Hierdoor weet ik precies hoe ik strategische doelen kan vertalen naar pakkende teksten die klanten in beweging brengen. Of het nu gaat om naamsbekendheid vergroten, leads genereren of simpelweg een sterk verhaal vertellen: ik weet welke snaar ik moet raken.

Mijn kracht zit in het snel doorgronden van merken en doelgroepen. Ik help klanten door hun boodschap helder te verwoorden, hun tone of voice scherp te krijgen en hun zichtbaarheid te vergroten. Oftewel: ik zet jouw verhaal op papier (en online) zoals jij het zelf zou willen vertellen.

Werkt bij Wux sinds:

2024

Functie:

Content marketeer

Afdeling:

Marketing

Masterchef van krachtige copy en killer recepten

Als verhalen vertellen een sport was, stond Sanne bovenaan het podium. Met jarenlange ervaring in copywriting is ze de meester in het maken van content die niet alleen raakt, maar ook overtuigt. Haar oog voor detail en passie voor sterke verhalen maken haar een creatieve krachtpatser.

En die kracht komt ook buiten werk goed van pas, in de sportschool tilt ze gewichten alsof het deadlines zijn. Daarna duikt ze de keuken in, waar ze net zo moeiteloos speelt met smaken als met woorden. Haar playlists? Een mix van rock-klassiekers en indie-hoogtepunten zoals The Black Keys, Oasis en natuurlijk haar all-time favoriet: Arctic Monkeys.

Of ze nu aan een tekst werkt, een deadlift doet of een nieuwe saus uitprobeert, Sanne weet altijd de perfecte balans te vinden. Want net als een goed liedje draait alles om timing, creativiteit en nét die ene memorabele noot.

Opleidingen en expertises

    Studies

  • Radboud Universiteit
    Master Communicatie- en Informatiewetenschappen
  • HAN University of Applied Sciences
    Bachelor International Business
  • Universidad Carlos III de Madrid
    Minor Humanities, Communication and Library Science

    Expertises

  • Copywriting
    Creatieve teksten, merkverhaal, overtuigingskracht
  • Contentstrategie
    Doelgroepgericht, zichtbaarheid, strategische inzet
Twee lachende collega's in overleg kijkende naar een computerscherm
Zwaaiende emoji

Remco Back-end developer

Hoe kunnen we ook jouw bedrijf laten groeien?

Het team van Wux staat voor je klaar om samen te werken aan jouw online groei. Neem vandaag nog contact op om te ontdekken hoe wij bedrijven zoals dat van jou elke dag succesvoller maken.

Kennismakingsgesprek